събота, 13 юни 2009 г.

Небесна геометрия








И да няма нужда от улици и реки
небето ги има
и да няма нужда от корени
небето отнякъде почва

равновесно отвесно
без възел и с възел
деликатна материя
с технократска кройка
с ДНК на стомана
каучук и пластмаса

Има дни в които
синият купол над
непохватните ни тела
и човешка
самовтренченост
оттегля своята перспектива
от живота на дребосъците
покрай неотложни
небесни дела
или просто защото


Има дни в които
говоря
с тези
дребосъци -
човеци и котки
за защо и защото

И добре че са тези петолиния
от стълбове жици и кабели
ъгли дължина
ос диаметър
забодени в
ефирната безкрайност
красивата им геометрия
музицира
небесната опера

Без да разбирам особено
без да си спомням
успокояват ме
че някой мисли за мен
за моето тяло и дух
и приказки
и в крайна сметка
за децата ми


космогонните страхове
и нищожните мисли
усукани по кабелите
упадъчни отпадъчни
продукти
на човешки метаболизъм
се рециклират от птиците
дай боже
макар че понякога
сме безгрижни
от щастие

дали небето боледува от
щастие

не искам да мисля
че не е възможно
из тази небесна феерия
ефирна безкрайност
необхватност и шир
да не е така:
на входа съм аз
си ти
вием от страх
а на изхода пее
чучулига

5 коментара:

Анонимен каза...

Красиво, оригинално, и приятно глобално.
Също така ми навява усещане сякаш чета Гео Милев (това го казвам като комплимент и аз не зная каква е причината, защото съм лаик).
Георги

momenti-momenti каза...

Докосна ме и ме замисли...

ZanzibarHero каза...

Ха, интересно ...

Аз "наблегнах" повече на снимките. Впечатли ме най-вече темата ...

От дълго време отлагам покупката на фотокамера (втора - по-добра от първата). Сега разбрах защо!

Много добре!

Zoya Marincheva каза...

Благодаря за хубавите думи! Снимките не са със супер качество, снимах ги от движеща кола и не много добър фотоапарат. На фона на тексаския пейзаж жиците са си направо арт инсталация. Георги, много харесвам Гео Милев, сигурно ми влияе.

Yana Yunakova каза...

Здравейте Зоя!
Благодаря Ви за хубавите думи в Капитал.
Може да основем клуб "Жици и птици" :-)))
Тази тема отдавна е много вдъхновяаваща за мен.
Успех в личния Ви полет,
Яна
студио tochka&tochka
www.tochka-tochka.com